Studielift | Best Practice Digibook

Het maken van de samenvattingen gaat moeizaam en deze heeft hij dan ook niet altijd af. Door met hem specifiek te gaan kijken naar zijn vakken en welke leertechnieken hij kan toepassen, merk ik dat zijn motivatie toeneemt. Wanneer we in een les bespreken dat hij o.a. een stroomschema kan maken voor de grammatica van Duits, zie ik bij hem direct een lach op zijn gezicht en maakt hij de opmerking: “ik ga hier thuis direct mee beginnen, ik heb gewoon zin om Duits te gaan doen nu!”. Voor mij een mooi moment in de cursus! Bram is na afloop van de cursus (hij geeft hem een 9) zo enthousiast dat hij vindt dat iedereen op school deze moet volgen, vooral wanneer je het moeilijk vindt om te leren en wanneer je motivatie niet voldoende is. Wat een voldoening geeft het toch om jongeren te kunnen helpen hun schooltijd wat makkelijker en leuker te maken! JACOLINE STRAVER SPARK COACHING WILNIS

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjc3MDc=