nieuwsbrief #22 | augustus 2016 kunt u deze nieuwsbrief niet lezen...klik dan hier
 
Time 2 Control
Time 2 Control
Time 2 Control Wow, is voor jou de zomervakantie voor je gevoel ook pas net begonnen? En dan moet je voor je het weet al weer naar school!

Of ben je misschien blij dat de vakantie erop zit en je weer naar school mag? Ook dat is prima mogelijk hoor, ik was namelijk zelf zo’n leerling vroeger. Ik verveelde me in de vakantie en ging graag naar school.
Oh zeker een studiebol? Ja ik geef toe, ik kon goed leren en natuurlijk heeft dat invloed op het al dan niet leuk vinden van naar school gaan.

Maar iedereen kan beter leren leren, jij dus ook! Waarom zou je op je tenen blijven lopen terwijl er hele slimme studievaardigheden zijn die jou in minder tijd makkelijker laten leren? Betere concentratie, meer inzicht in de lesstof en alles goed ingepland zodat je altijd van tevoren weet hoe lang je aan je huiswerk zit. Dat klinkt goed toch?
En je weet: Een goed begin is het halve werk. Begin daarom het schooljaar goed en schrijf je in bij één van onze trainers voor de cursus “Snel leren = leuk leren”, je vindt ze via deze link.

Binnen zes weken begrijp je beter hoe je hersenen werken, hoe je makkelijker en sneller kunt leren, beter kunt onthouden zodat school en huiswerk minder vervelend worden.

Wil jij zelf aan de slag als trainer “Snel leren = leuk leren” en/of OP WEG NAAR “Snel leren = leuk leren”?, kijk dan voor informatie, data en locaties op deze pagina.

Mocht je vragen hebben over de cursus of de mogelijkheden om trainer te worden, kun je me altijd mailen naar info@time2control.nl of bellen via 06-17 23 44 17.

Ik wens iedereen een leuk en succesvol schooljaar toe.

Annemieke Groeneveld – Time 2 Control
Time 2 Control
Motivatie. Voor velen een beladen woord. Hoe vaak heb jij al gehoord dat je te weinig gemotiveerd bent voor school, je vervolgstudie en/of je toekomst?

En toch is motivatie wel belangrijk, omdat het van binnenuit komt, vanuit jezelf dus. Motivatie werkt niet als het door anderen wordt opgelegd, het werkt alleen als jij het van binnenuit voelt.

Maar wat doet motivatie dan met je? Als je ergens gemotiveerd voor bent, ben je bereid veel te doen voor datgeen je wilt bereiken of te halen. Motivatie helpt jong en oud om doelen te bereiken en dat heb ik de afgelopen vier jaar als geen ander ervaren. Na ruim 20 jaar bij een werkgever te hebben gewerkt besloot ik juni 2011 om iets voor mezelf te gaan beginnen. Ik wilde meer concreet iets voor anderen betekenen en had ontdekt dat ik het leuk vond om jongeren te helpen het beste uit zichzelf te halen.
Time 2 Control
Zo hielp ik onder andere regelmatig buurkinderen met hun huiswerk en merkte dat ze school minder vervelend vonden als het leren beter ging na wat hulp. Na een half jaar oriënteren, brainstormen, lezen, schrijven en ontwikkelen schreef ik op 10 januari 2012 mijn bedrijfje in bij de Kamer van Koophandel onder de naam Time 2 Control. De gedachte dat ik écht op mijn eigen manier scholieren en studenten kon helpen met huiswerk plannen, organiseren, maken en leren motiveerde mij enorm. Ik kreeg er een enorme boost van.

Ruim viereneenhalf jaar later kijk ik af en toe met verbazing terug wat er in die periode allemaal gebeurd en bereikt is. En niets, maar dan ook werkelijk niets zou ik hebben bereikt zonder een enorme dosis motivatie en het telkens opnieuw stellen van mijn doelen; cursus bedenken ( “Snel leren = leuk leren”), website laten maken, cursusboek schrijven, trainersopleiding ontwikkelen, mentorprogramma schrijven (Studielift123), concept voor groep 8-leerlingen bedenken (OP WEG NAAR “Snel leren = leuk leren”), Speedlearning Game bedenken en laten ontwikkelen, lessengenerator voor Studielift123 laten ontwikkelen enzovoort enzovoort.

Al deze punten zijn stuk voor stuk bereikt met heel veel motivatie, inzet en doorzettingsvermogen en altijd vooraf gegaan aan door gesteld doel. Deze doelen zijn vervolgens in haalbare taken ingepland en uitgevoerd.
Time 2 Control Mijn oma zei vroeger altijd: “alles wat je wilt dat kun je”, en als kind geloofde ik haar niet altijd. Inmiddels weet ik dat mijn wijze oma gelijk had. Als kind was ik al fanatiek en “zélf doen” was mijn credo (waren nog net niet mijn eerste woordjes :-)) en die eigenschap helpt mij ook vandaag de dag nog steeds enorm bij het willen halen van mijn doelen. Op de foto hiernaast zie je mij verwoed pogingen doen om te leren schommelen. Ik was héél gemotiveerd want mijn grote broer kon al heel goed schommelen en dat wilde ik natuurlijk ook leren. En dat je flink moet oefenen voordat je iets goed beheerst leer je op deze manier al heel jong!

Motivatie helpt je gericht ergens aan te werken. En als je ergens gericht aan werkt gaat dat vaak ook beter en makkelijker.

Dan nu weer terug naar jou en jouw motivatie!
Hoe werkt dat bij jou? Is er iets dat jij heel graag wilt bereiken? Ben jij ergens gemotiveerd voor? Ga jij voor je doelen? Kun jij je doelen goed omschrijven? Heb je al eens bewust doelen gesteld voor school?
Dan daag ik je bij deze uit om voor het komende schooljaar drie doelen te stellen; voor elke rapportperiode stel je één doel. Heb je vier periodes, dan stel je vier doelen.

Ga er even rustig voor zitten en vraag jezelf af wat er vorig schooljaar goed ging en wat je dit schooljaar anders of beter zou willen doen. Stel daar je doel op af, en omschrijf je doel SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch en Tijdgebonden). Op onze gratis downloadpagina Handig om te hebben vind je een doelentabel met stappenplan die je hier goed voor kunt gebruiken.

Heel veel succes én plezier het komend schooljaar, ik hoop dat al jouw doelen uitkomen en dat je zult ontdekken wat motivatie voor jou betekent en kan betekenen.
Time 2 Control
We hebben inmiddels een mooi aanbod aan concepten met betrekking tot studievaardigheden. Van leerlingen van groep 8 t/m volwassenen kunnen bij onze trainers leren snellezen, mindmappen, plannen en slim leren:

Time 2 Control
  • "Snel leren = leuk leren" basis voor VMBO-TL-VWO-MBO-HBO-WO
  • OP WEG NAAR "Snel leren = leuk leren"- groep 8 basisschool
  • "Snel leren = leuk leren"-VMBO voor alle VMBO-leerlingen en brugklassers.
  • Workshop snellezen en mindmappen voor volwassenen
Omdat alles bij elkaar inmiddels een heel verhaal is, is er nu een handige brochure Trainersopleiding "Snel leren = leuk leren" verkrijgbaar. Alles overzichtelijk bij elkaar inclusief een schema welk concept voor welke doelgroep is, en wat hiervan de kosten en opbrengsten zijn.

Tevens vind je informatie over registratie en lidmaatschap, de speedlearning game, het all-in-one trainerspakket (+ aanbieding) en promotionele activiteiten. Tot slot vind je informatie over hoe wij je kunnen ondersteunen bij het starten als trainer of als ondernemer.
Nieuwsgierig? Vraag hem hier direct aan!
Time 2 Control
Time 2 Control Wietske Siffels | Ik Samen Sterk

Alles wat ik doe, doe ik voor de volle 100% … en een beetje meer.
Bij mijn eigen leerlingen zag ik vaak de worsteling. Leren zoals de docent aangaf werkte vaak niet voor hen, maar hoe dan wel… Op zoek naar een oplossing en om toch de link met het onderwijs te houden ben ik me gaan verdiepen in het leren leren.
Zo kwam ik uit bij de training “Snel leren = leuk leren” van Time 2 Control. Lees verder
Linda Pasman | Lynn's Coaching

Door mijn jarenlange ervaring als moeder en begeleider van kinderen en jongeren met dyslexie, ASS, AD(H)D en NLD en de gedane opleidingen, weet ik waar kinderen en (jong)volwassenen tegen aan lopen op het gebied van o.a. leren hoe te leren. Zo zie ik dat vooral tieners vaak vast lopen met hoe te leren op de manier die bij hen past, plannen en organiseren van hun huiswerk en het leven. Daar zijn de trainingen van Time 2 Control een mooie tool voor. Lees verder
Time 2 Control
Time 2 Control
Time 2 Control Regelmatig hoor ik een ouder zeggen: "alles moet al zo snel tegenwoordig, waarom moet dat leren nu ook nog eens sneller?". En hoewel ik heel goed begrijp wat deze ouders bedoelen is dat niet de reden waarom ons succesvolle concept "Snel leren = leuk leren" zo heet.

In deze post leg ik graag uit waar de naam voor staat.

We weten allemaal dat we iets, dat we niet goed kunnen, meestal ook niet leuk vinden. Zo heb ik in mijn pubertijd heel enthousiast tennislessen genomen, overtuigd dat dat mijn nieuwe sport zou gaan worden. Maar als teamsporter, gewend om een basketbal in mijn handen te hebben, sloeg ik zelfs na 20 lessen nog nauwelijks een bal raak dus tennissen was "stom".
En dat geldt voor heel veel leerlingen ook voor huiswerk maken. Omdat je niet goed weet hoe je je huiswerk aan moet pakken is het stom.
Tel daarbij een slechte concentratie op en een paar flinke slechte cijfers na, voor je gevoel, hard geleerd te hebben en je bent volledig overtuigd: "huiswerk is niets voor mij!". Lees verder

Ken je iemand die wellicht interesse heeft in deze nieuwsbrief? Stuur hem dan door.

Organiseer jij een evenement waar Time 2 Control niet mag ontbreken? Laat het ons weten en wij verzorgen graag een informatiestand, workshop of presentatie. Mail naar info@time2control.nl

Heb je vragen naar aanleiding van deze nieuwsbrief, dan zie ik je mail graag tegemoet.

 
Facebook Twitter