Studielift | Best Practice Digibook

Beste mevrouw Hofs, Onze zoon Martijn zit in het examenjaar VMBO-T (MAVO) op 't Venster in Arnhem. Bij hem is gediagnosticeerd dyslexie vastgesteld en daarvoor is een verklaring afgegeven. We merken steeds vaker hoeveel moeite het hem kost om teksten eigen maken. Dit resulteert in moeite hebben met leren-leren. Daarnaast vindt hij het lastig om de essentie in teksten te achterhalen. Het resultaat hiervan zijn matige cijfers en frustratie bij Martijn. Op welke manieren kunt u hierin ondersteunen? Met vriendelijke groeten, … Hierin kan ik zeker ondersteunen! Dyslexie en studievaardigheid gaan absoluut samen en deze jongen kan studiehandvatten gebruiken! We ontmoeten elkaar op een maandagmiddag in januari en ik kom erachter dat deze jongen hard werkt en erin is geslaagd om over de hele linie voldoende te staan, al houdt het hier en daar niet over. Het examen zit er aan te komen en Martijn heeft zelf aangegeven dat hij best wat hulp zou kunnen gebruiken. Martijn volgt de training in zijn eigen huis op individuele basis. We gaan samen aan de slag met Snel leren is leuk leren. Martijn mist overzicht en zijn leestempo en focus kunnen wel een zetje gebruiken. Hij gaat enthousiast aan de slag met de praktische vaardigheden die hij krijgt aangereikt tijdens de training. Hij merkt dat hij met het oefenen van het snellezen steeds beter gefocust raakt en ook goed onthoudt wat hij heeft gelezen. Er verschijnt een trotse glimlach op zijn gezicht wanneer hij merkt dat hij 50 woorden per minuut meer leest dan de week ervoor. Dyslexie en lappen tekst verwerken...

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjc3MDc=